EnglishΕλληνικά
 
 


22Γ901 Βάσεις Δεδομένων 8ο Εξάμηνο

Τίτλος Μαθήματος
Βάσεις Δεδομένων
Περιεχόμενα μαθήματος Το μάθημα είναι εισαγωγικό στις Βάσεις Δεδομένων με ιδιαίτερη έμφαση στο σχεσιακό μοντέλο και την SQL. Εισαγωγή, εννοιολογικός σχεδιασμός βάσεων δεδομένων. Μοντελοποίηση δεδομένων με το Μοντέλο Οντοτήτων-Συσχετίσεων, Σχεσιακό Μοντέλο Δεδομένων. Σχεσιακή Άλγεβρα, SQL, εμφυτευμένη SQL. Κανονικοποίηση Σχέσεων. Εσωτερικό Σχήμα, Οργάνωση αρχείων, ευρετήρια, πολυεπίπεδα ευρετήρια. Μεγάλες Βάσεις Δεδομένων, συστήματα δοσοληψιών, ασφάλεια, συντονισμός πολλαπλών προσπελάσεων,  Σύνδεση Βάσεων Δεδομένων στο Διαδίκτυο, Διεπαφές Σχεσιακών Βάσεων Δεδομένων με την XML. Το εργαστήριο περιλαμβάνει καθοδηγούμενες ασκήσεις ανάλυσης, σχεδιασμού και ανάπτυξης Βάσης Δεδομένων σε διαδικτυακό DBMS. Το μάθημα περιλαμβάνει προαιρετικές ομαδικές εργασίες
Όνόματα διδασκόντωνΝικόλαος Αβούρης, Πολυξένη Σταθοπουλου

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματαΣτο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να γνωρίζει τις βασικές αρχές συστημάτων βάσεων δεδομένων, τη διαδικασία σχεδίασης μιας βάσης δεδομένων. Ακόμη στόχος είναι να εμπλακούν οι φοιτητές σε συνεργατική σχεδίαση μιας βάσης δεδομένων κατά τη φάση εκπόνησης ομαδικών εργασιών
ΔεξιότητεςΣχεδίαση και υλοποίηση συστήματος βάσης δεδομένων με έμφαση σε σχεσιακές βάσεις δεδομένων. Αποτύπωση των απαιτήσεων ενός εικονικού κόσμου σε διάγραμμα οντοτήτων συσχετίσεων, δημιουργία λογικού μοντέλου βάσης δεδομένων. Στοιχειώδεις γνώσεις SQL.
ΠροαπαιτήσειςΑλγόριθμοι και δομές δεδομένων, οργάνωση συστημάτων υπολογιστών
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτηR. Elmasri, S.B.Navathe: Fundamentals of Database Systems, 4 edition, Ελληνική έκδοση, 1.Θεμελιώδεις Αρχές Συστημάτων ΒάσεωνΔεδομένων, Τόμος Α, 4η έκδοση, Δίαυλος 2005 Αθήνα ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΒΟΗΘΗΜΑ.
L.Ullman, Εισαγωγή στη MySQL, Κλειδάριθμος, ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΩΝ
C.J. Date, An Introduction to Data Base Systems, Vοlume 1, 6th Edition, Addison Wesley Publ, 1997 (και ελληνική μετάφραση, Κλειδάριθμος) D.M. Kroenke, Database processing : Fundamentals, design & implementation, Prentice Hall. 2000.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοιΠαραδόσεις (3 ώρες ανά διδακτική εβδομάδα) με χρήση διαφανειών, στην διάρκεια τους επιλύονται πρότυπες ασκήσεις και ζητείται να επιλυθούν ασκήσεις από τους φοιτητές είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες. Δίδονται προς επίλυση και προαιρετική παράδοση ασκήσεις είτε κατά τη διάρκεια των παραδόσεων είτε προς επίλυση στο σπίτι. Στο εργαστήριο (2 ώρ./εβδ.) γίνεται με την υποστήριξη των βοηθών που  επικουρούν το εργαστήριο καθοδηγούμενη σχεδίαση μιας βάσης δεδομένων για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις ενός μικρόκοσμου. Τέλος δίδονται προς επίλυση σύνθετες ομαδικές εργασίες που επιλύονται από ομάδες 2-3 φοιτητών.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησηςΗ βαθμολόγηση γίνεται με βάση την επίδοση στην τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις θεωρίας και προβλήματα προς επίλυση, Τμήμα του τελικού βαθμού προκύπτει επίσης από το βαθμό των εργαστηριακών ασκήσεων και των ομαδικών εργασιών.

 



Computer-supported collaborative learning has been an active area of research since the beginning for the HCI group more>>



Web usability team of the HCI Group has been active in studying human-web interaction and ways to support the design of accessible, findable, usable and aesthetically appealing web sites. more>>


Mobile Technology Unit of the HCI Group has been studying design and evaluation of mobile applicationss more>>

Hci Group | Electrical and Computer Engineering | University of Patras