EnglishΕλληνικά
 
 


22Γ004 Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής και Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων- 10ο εξάμηνο

Τίτλος Μαθήματος
Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής και Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων
Περιεχόμενα μαθήματος Εισαγωγή, Ιστορική Αναδρομή, Επισκόπηση γνωστικής περιοχής Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής και σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων. Μοντελοποίηση του ανθρώπου ως χρήστη υπολογιστικού συστήματος. Γνωσιακά μοντέλα, αντίληψη και αναπαράσταση, προσοχή και μνήμη, αναπαράσταση και οργάνωση γνώσης. Νοητικά μοντέλα, νοητικά μοντέλα χρήστη, μοντέλα ομάδων χρηστών, μοντέλα αλληλεπίδρασης. Εισαγωγή στη διαδραστική τεχνολογία. Στυλ αλληλεπίδρασης. Μέθοδοι και κανόνες σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων. Τεχνολογία και πρότυπα ευχρηστίας . Εργαλεία και μέθοδοι προδιαγραφών διαδραστικών συστημάτων, Τεχνικές αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων. Εισαγωγή στη συνεργατική τεχνολογία και τεχνολογία για άτομα με ειδικές ανάγκες. Διαδραστικότητα σε συνθήκες διάχυτου υπολογισμού. Το μάθημα συνοδεύεται από εργαστήριο σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων και προαιρετικές εργασίες
Όνόματα διδασκόντωνΝικόλαος Αβούρης

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματαΣτο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να γνωρίζει τις βασικές αρχές διαδραστικότητας και αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστών. Ακόμη στόχος είναι να εμπλακούν οι φοιτητές σε συνεργατική σχεδίαση και αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων κατά τη φάση εκπόνησης ομαδικών εργασιών.
ΔεξιότητεςΣχεδίαση και αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων με χρήση σύγχρονων προτύπων και τεχνικών.
ΠροαπαιτήσειςΔιαδικτυακός Προγραμματισμός
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτηΝ. Αβούρης Εισαγωγή στην Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή, Δίαυλος, Αθήνα  2001.
Δ. Ακουμιανάκης, Διεπαφή Χρήστη-Υπολογιστή, Κλειδάριθμος, 2006.
Alan Dix - Janet Finlay - Gregory Abowd - Russell Beale, Human-Computer Interaction, 3rd edition, Prentice Hall, 2004 (εκδόσεις Γκιούρδα)
B. Shneiderman, C. Plaisant, Designing the User Interface, 4th Edition, Pearson, 2005 (μετφ. Εκδ. Τζιόλα)
και πηγές του διαδικτύου
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοιΠαραδόσεις (3 ώρες ανά διδακτική εβδομάδα) με χρήση διαφανειών, στην διάρκεια τους επιλύονται πρότυπες ασκήσεις και ζητείται να επιλυθούν ασκήσεις από τους φοιτητές είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες. Δίδονται προς επίλυση και προαιρετική παράδοση ασκήσεις είτε κατά τη διάρκεια των παραδόσεων είτε προς επίλυση στο σπίτι. Στο εργαστήριο (2 ώρ./εβδ.) γίνεται με την υποστήριξη των βοηθών που επικουρούν το εργαστήριο καθοδηγούμενη αξιολόγηση και σχεδίαση ενός διαδραστικού συστήματος. Τέλος δίδονται προς επίλυση σύνθετες ομαδικές εργασίες σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων που επιλύονται από ομάδες 2-3 φοιτητών.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησηςΗ βαθμολόγηση γίνεται με βάση την επίδοση στην τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις θεωρίας και προβλήματα προς επίλυση, Τμήμα του τελικού βαθμού προκύπτει επίσης από το βαθμό των εργαστηριακών ασκήσεων και των ομαδικών εργασιών

 



Computer-supported collaborative learning has been an active area of research since the beginning for the HCI group more>>



Web usability team of the HCI Group has been active in studying human-web interaction and ways to support the design of accessible, findable, usable and aesthetically appealing web sites. more>>


Mobile Technology Unit of the HCI Group has been studying design and evaluation of mobile applicationss more>>

Hci Group | Electrical and Computer Engineering | University of Patras