EnglishΕλληνικά
 
 


ΣΙΝΤΟΡΗΣ Χρήστος
Φωτογραφία του Χρήστου Σιντόρη Μεταδιδακτορικός Ερευνητής

Επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή, χώρο-ευαίσθητα φορητά παιχνίδια, αλληλεπίδραση με φορητές συσκευές, διάχυτος υπολογισμός (ubiquitous computing, pervasive computing), τεχνολογίες μάθησης με έμφαση στη μάθηση με φορητές συσκευές.

Μια επισκόπηση των δραστηριοτήτων της ομάδας μας περιγράφεται σε αυτό το CHI workshop paper του 2016.

Προφίλ στο Google Scholar.
sintoris at gmail.com

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα χωρο-ευαίσθητα φορητά παιχνίδια επισκεφθείτε το l-bags.

Δραστηριότητες

Έχει σχεδιάσει και αναπτύξει έναν αριθμό χώρο-ευαίσθητων φορητών παιχνιδιών location-sensitive mobile games)

Το MuseumScrabble είναι ένα χώρο-ευαίσθητο φορητό παιχνίδι που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για λογιαριασμό του Μουσείο Σολωμού & Επιφανών Ζακυνθίων. Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές που επισκέπτονται το μουσείο με την τάξη τους. Ομάδες παιχτών χρησιμοποιούν PDA για να αλληλεπιδράσουν με τα εκθέματα του μουσείου. Για περισσότερες λεπτομέρειες επισκεφθείτε το minisite.

Invisible CIty: Rebels Vs Spies είναι μια διασκευή του παιχνιδιού Μαφία (γνωστό στην Ελλάδα ως Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο...) έτσι ώστε να παίζεται σε μια πόλη χρησιμοποιώντας συσκευές Android. Περισσότερες λεπτομέρειες και μια περιγραφή των κανόνων υπάρχουν στο www.invisiblecity.gr.

Η Σχεδιαστική δραστηριότητα για την Πομπηία είναι ένα σενάριο για το σχεδιασμό παιχνιδιών που αναπτύχθηκε για σχεδιαστές χώρο-ευαίσθητων φορητών παιχνιδιών. Οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν ένα υποθετικό χώρο-ευαίσθητο φορητό παιχνίδι για το αρχαιολογικό πάρκο της Πομπηίας. Η δραστηριότητα σχεδιάστηκε για το θερινό σχολείο Game-Based Learning Summer School, 26 Ιουνίου -, 1 Ιουλίου, 2011 στο Ωτράνς (Autrans) της Γαλλίας (http://gbl2011.univ-savoie.fr/).

Το Benaki MuseumScrabble είναι ένα χώρο-ευαίσθητο φορητό παιχνίδι για Android και iPhone. Αναπτύχθηκε για το μεγαλύτερο ιδιωτικό μουσείο της Ελλάδας, το Μουσείο Μπενάκη.

Το StoryPlay είναι μια πλατφόρμα και ένα σύνολο εργαλείων για την ανάπτυξη και αναπαραγωγή χώρο-ευαίσθητων αφηγήσεων.

Το CityScrabble είναι μια παραλλαγή του MuseumScrabble για ανοιχτούς χώρους. Έχει αναπτυχθεί σαν εφαρμογή για συσκευές Android. Συμμετείχε στο Athens Plaython 2012, όπου και κέρδισε το βραβείο καινοτομίας και στο Καρναβάλι της Πάτρας το 2013.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε τον ιστότοπό μας σχετικά με τα χώρο-ευαίσθητα φορητά παιχνίδια.

Εκπαίδευση

2014 - Διδακτορική διατριβή με θέμα «Σχεδίαση χωρο-ευαίσθητων φορητών παιχνιδιών για άτυπη μάθηση». Τριμελής επιτροπή: Νικόλαος Αβούρης (επιβλέποντας), Γ. Φακωτάκης, Χ. Μπούρας. Περιοχή έρευνας: Επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, χωρο-ευαίσθητα φορητά παιχνίδια, φορητή αλληλεπίδραση, παιγνιώδεις μάθηση σε χώρους πολιτισμού, πανταχού παρών υπολογισμός (ubiquitous computing, pervasive computing), Τεχνολογίες μάθησης, με έμφαση στη μάθηση με φορητές συσκευές.

2001 - Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμ. Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Διπλωματούχος μηχανικός, διπλωματική εργασίας με θέμα: «Αυτοματοποιημένη δημιουργία ιστοσελίδων / Σύνδεση βάσεων δεδομένων με το Internet» (Επιβλέποντας: Χ. Μπούρας).

Εργασιακή εμπειρία

2014 – 2016, Ερευνητής στο έργο CR-Play.

 

2013 – σήμερα, ΥΠΕΠΘ, Εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

2011 – 2012,  Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμ. Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

  • Εργαστηριακός συνεργάτης (με διδακτικό έργο) στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών (με απόσπαση). Διδασκαλία στα εργαστήρια των μαθημάτων
    • Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (καθηγητής Βασίλης Κόμης).
    • Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (επίκουρος καθηγητής Νικόλαος Τσέλιος).
    • Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού (επίκουρος καθηγητής Νικόλαος Τσέλιος).

 

2007 – 2011, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμ. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών

  • Με εκπαιδευτική άδεια για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια για σχολικές τάξεις που επισκέπτονται το Μουσείο Σολωμού & Επιφανών Ζακυνθίων.
  • MuseumScrabble και Δωρεά. Ομαδικά χωροευαίσθητα παιχνίδια για άτυπη μάθηση με χρήση συσκευών Windows Mobile και RFID.
  • Συστήμα πλοήγησης επισκεπτών Μουσείου Σολωμού & Επιφανών Ζακυνθίων. Ασύρματο, διαδραστικό σύστημα πλοήγησης με συσκευές Windows Mobile και  RFID.
  • 2011,  Εκπαιδευτής μεταπτυχιακών φοιτητών,  στο θερινό σχολείο Game-Based Learning Summer School, 26 Ιουνίου -, 1 Ιουλίου, 2011 Ωτράνς (Autrans), Γαλλία (http://gbl2011.univ-savoie.fr/).

 

2006 – 2007, ΥΠΕΠΘ, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

  • Τεχνικός στο γραφείο ΠΛΗ.ΝΕΤ (Πληροφορικής και νέων τεχνολογιών) της Δ/θμιας Δ/νσης Ν. Αχαΐας.

 

2003 – 2005, Εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

2001 – 2003, Ε.Α. Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών (http://www.cti.gr/nts).

  • Ανάπτυξη συστήματος αυτόματης διαχείρισης του δικτύου κορμού του ΕΔΕΤ. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει την αυτόματη διαστασιολόγηση του δικτύου, την αυτόματη δέσμευση πόρων, την αυτόματη ρύθμιση των δικτυακών συσκευών του ΕΔΕΤ και την υποστήριξη προηγμένων υπηρεσιών (όπως VoIP, IPPremium κτλ.) πάνω από το δίκτυο του ΕΔΕΤ (php, mysql, smarty).
  • Netmon: Network monitor για το δίκτυο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με ζωντανή καταγραφή της κίνησης και των στατιστικών χρήσης του δικτύου (svg, php, cricket, mysql).
  • Σχεδίαση και υλοποίηση του προγραμματος DIGI-Q (http://www.digi-q.net) για την εκπαίδευση στελεχών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη βελτίωση και πιστοποιήση διεργασιών e-Business.
  • www.sch.gr. Ένα php/mysql portal για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που παρέχει πληροφορίες για το Δίκτυο και προσωποποιημένες υπηρεσίες.
  • Περιβάλλον Διαχείρισης Χρηστών. Ένα php/web based περιβάλλον για τη διαχείριση των λογαριασμών των χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου χρησιμοποιώντας LDAP.
  • Στατιστική καταγραφή μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού. Υλοποίηση του μηχανισμού καταγραφής του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, καθώς και εκτέλεση της καταγραφής

 

2000, Ε.Α. Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, Ερευνητική Μονάδα 6.

  • Ανάπτυξη του πολυμεσικού περιβάλλοντος DiaryComposer για παιδιά προσχολικής ηλικίας (Java, Swing, JMF, JDBC).

 

1999, Knowledge A.E.

  • Κατανεμημένη πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων των επιμελητηρίων Ηπείρου (php, Oracle).

 

Δημοσιεύσεις


Διεθνή περιοδικά

  1. Sintoris, C. (2015), Extracting game design patterns from game design workshops. International Journal of Intelligent Engineering Informatics. Vol. 3, Nos 2/3, 2015.
    DOI: 10.1504/IJIEI.2015.069878.

  2. Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Demetriou, S., Avouris, N. (2013), Discovering the invisible city: Location-based games for learning in smart cities. Interact. Des. Arch. J. - Ixda. (2013).

  3. Sintoris, C., Stoica, A., Papadimitriou, I., Yiannoutsou, N., Komis, V., Avouris, N. (2010), MuseumScrabble: Design of a mobile game for children’s interaction with a digitally augmented cultural space. International Journal of Mobile Human Computer Interaction (IJMHCI) 2(2), 53–71 (2010).
    DOI: 10.4018/jmhci.2010040104

Διεθνή συνέδρια

  1. Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N. (2016), The fortress of Monemvasia as playground for a location based game, Proceedings of Playing with History 2016 DiGRA/FDG Workshop on Playing with History: Games, antiguity and history, August 1-6, 2016, Dundee, Scotland, UK.

  2. Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N. (2016), Exploring Cultural Spaces Through Location-Based Mobile Games, ACM CHI 2016 Pervasive Play Workshop, May 17, 2016, San Jose, USA.

  3. Fidas, C., Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N. (2015), A Survey on Tools for End User Authoring of Mobile Applications for Cultural Heritage, Proc. 6th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA), Workshop on on Mobile Hypermedia Applications for Culture, Corfu, July 2015
    DOI: 10.1109/IISA.2015.7388029.

  4. Manoli V., Sintoris C., Yiannoutsou, N., Avouris, N. (2015), Taggling Game: Learning about contemporary art through game play, Proceedings EDULEARN 2015, 7th Int. Conference on Education and New Learning Technologies, IATED Publ., pp. 7684-7690, Barcelona, July 2015

  5. Yiannoutsou, N., Manoli, V., Anastasaki, S., Mavini, C., Dimaraki, E., Avouris, N., Sintoris, C.(2014), On establishing contact with cultural objects: The role of a location based game in supporting visitors to engage with contemporary art, Proc. 8th International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning, IMCL2014, Thessaloniki, November 2014
    DOI: 10.1109/IMCTL.2014.7011150.

  6. Chalvatzaras, D., Yiannoutsou, N., Sintoris, C., Avouris, N. (2014) Do you remember that building? Exploring old Zakynthos through an augmented reality mobile game, Proc. 8th International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning, IMCL2014, Thessaloniki, November 2014
    DOI: 10.1109/IMCTL.2014.7011136.

  7. Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Ortega-Arranz, A., Lopez-Romero, R., Masoura, M., Avouris, N., Dimitriadis, Y.(2014), TaggingCreaditor: A tool to create and share content for location-based games for learning, proc. 8th International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning, IMCL2014, Thessaloniki, November 2014
    DOI: 10.1109/IMCTL.2014.7011148.

  8. Sintoris C., Yiannoutsou N., Avouris N. (2014), A game design workshop to support the elaboration of game ideas, In Proceedings of the 16th International Conference on Human-Computer Interaction.(HCI International 2014), Streitz and P. Markopoulos (Eds.), DAPI 2014, LNCS 8530, pp. 66–75, 2014, Crete, Greece
    DOI: 10.1007/978-3-319-07788-8_7.

  9. Chounta, I.A., Sintoris, C., Masoura, M., Yiannoutsou, N., Avouris, N. (2013), The good, the bad and the neutral: an analysis of team-gaming activity, ECSCW meets EC-TEL: Workshop on Collaborative Technologies for Working and Learning, Paphos, 2013, Cyprus

  10. Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Demetriou, S., Avouris, N. (2013), Discovering the invisible city: Game design for learning in technology enhanced places. ARV Workshop on Smart Cities Learning.

  11. Yiannoutsou, N., Avouris, N., Sintoris, C. (2012), Audience participation in museums: Game Design as Learning Activity. NordiCHI Workshop on Design for Audience Engagement.

  12. Yiannoutsou, N., Sintoris, C., Avouris, N. (2011), End User configuration of game elements: Game construction as learning activity. DEG Involving End Users and Domain Experts in the Design of Educational Games, International workshop at IS-EUD 2011.

  13. Ardito, C., Lanzilotti, R., Raptis, D., Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F. (2011), Designing Pervasive Games for Learning. Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice. pp. 99–108. Springer Berlin Heidelberg (2011)
    DOI: 10.1007/978-3-642-21708-1_12.

  14. Ardito, C., Sintoris, C., Raptis, D., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F. (2010), Design Guidelines for Location-based Mobile Games for Learning. International Conference on Social Applications for Lifelong Learning. p. 96 (2010).

  15. Sintoris, C., Raptis, D., Stoica, A., Avouris, N. (2007), Delivering multimedia content in enabled cultural spaces. Proceedings of the 3rd international conference on Mobile multimedia communications. p. 7 (2007), DOI 10.4108/icst.mobimedia2007.1938.

  16. Stoica, A., Raptis, D., Sintoris, C., Avouris, N. (2006), Designing an indoor mobile museum application. Third International Conference of Museology (2006).

  17. Bouras, C., Karaliotas, A., Oikonomakos, M., Paraskevas, M., Primpas, D., Sintoris, C. (2005), QoS issues in the Research and Academic Networks: The case of GRNET. Autonomic and Autonomous Systems and International Conference on Networking and Services, 2005. ICAS-ICNS 2005. Joint International Conference on. pp. 60–60, DOI 10.1109/icas-icns.2005.80.

  18. Bouras, C., Khan, V.-J., Limperis, A., Sintoris, C. (2003), Managing users and services using an LDAP based Web-application. APPLIED INFORMATICS 2003 - Parallel and Distributed Computing and Networks, Innsbruck, Austria. pp. 773–778.

  19. Apostolopoulos, A., Bouras, C., Khan, V.-J., Konidaris, A., Sintoris, C. (2000), e-DEDALUS: A dynamic tool for data publishing on the web. 2000 International Conference on Information Society in the 21st Century-Emerging Technologies and new Challenges (IS 2000), Aizu-Wakamatsu City, Fukushima, Japan (2000).

Ελληνικά συνέδρια

  1. Μυλωνά Μ., Σιντόρης Χ., Γιαννούτσου Ν., Αβούρης N. (2016), Εξευρευνώντας την ιστορία ενός κάστρου με ένα χωρο-ευαίσθητο φορητό παιχνίδι. Πρακτικά Εργασιών 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 21-23 Οκτωβρίου 2016.

  2. Καρπαθιωτάκη, Μαρία, Σαχπατζίδης, Γιώργος, Κοντάκη, Χρύσα, Ζαμενοπούλου, Μαρία, Σιντόρης, Χρήστος, Γιαννούτσου, Νικολέτα, Αβούρης, Νικόλαος (2012), Σχεδιάζοντας ένα παιχνίδι για φορητές συσκευές σε ένα Ιστορικό Μουσείο. 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση».

  3. Σιντόρης, Χρήστος, Γιαννούτσου, Νικολέτα, Stoica, A., Αβούρης, Νικόλαος (2010), Πλαίσιο αξιολόγησης χώρο-ευαίσθητων παιχνιδιών με στόχο τη μάθηση σε χώρους πολιτισμού. 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση». pp. 711–718 (2010).

Κεφάλαια βιβλίων

  1. Yiannoutsou, N., Avouris, N., Sintoris, C., (2014), Insights into the Cultural Heritage Landscape, Chapter: Interactive Technologies for Informal Learning in Museums Through Games and Stories, Publisher: University of Pecs, Faculty of Adult Education and Human Resource Development (FEEK), Editors: Terez Kleisz, pp.12-31

  2. Yiannoutsou, N., Avouris, N., Sintoris, C., (2014), Insights into the Cultural Heritage Landscape, Chapter: Designing Mobile Games for Learning in Sites of Cultural Heritage, Publisher: University of Pecs, Faculty of Adult Education and Human Resource Development (FEEK), Editors: Terez Kleisz, pp.32-33

  3. Σιντόρης, Χρήστος (2006), «Βασικές υπηρεσίες και εφαρμογές του Διαδικτύου«, στο Τσέλιος, Ν., «Βασικές υπηρεσίες και παιδαγωγικές χρήσεις του διαδικτύου». Εκδ. Πανεπιστημίου Πατρών.

Ξένες Γλώσσες

Αγγλικά, άριστα, ΚπΓ Γ2, TOEFL 280/300.
Γερμανικά, άριστα, Kleines Deutsches Sprachdiplom.
Ισπανικά, καλά, Diploma Basico de Espanol.
 

 



Computer-supported collaborative learning has been an active area of research since the beginning for the HCI group more>>



Web usability team of the HCI Group has been active in studying human-web interaction and ways to support the design of accessible, findable, usable and aesthetically appealing web sites. more>>


Mobile Technology Unit of the HCI Group has been studying design and evaluation of mobile applicationss more>>

Hci Group | Electrical and Computer Engineering | University of Patras