Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
en:patterns:co-locality [2015/12/17 18:03]
127.0.0.1 external edit
en:patterns:co-locality [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
 ======Co-locality====== ======Co-locality======
 The players have to coordinate in physical space in order to complete a task. **Co-locality** presupposes a {{tagpage>​interaction_between_players|multiplayer}} game. The players have to coordinate in physical space in order to complete a task. **Co-locality** presupposes a {{tagpage>​interaction_between_players|multiplayer}} game.
-  
  
 +With **co-locality** the players have to physically be present and in [[en:​patterns:​proximity|proximity]] to each other in a predefined location in order to jointly carry out a game action. A real world example of this is the [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Two-man_rule|Two-man rule]], a security feature of nuclear missile launch sites. ​
  
-Οι παίχτες θα πρέπει να βρίσκονται ταυτόχρονα σε κάποιο καθορισμένο χώρο για να μπορέσουν να εκτελέσουν μια αποστολήΓια παράδειγμαοι κάτοχοι δύο κλειδιών να βρίσκονται στον ίδιο χώρο για να τα χρησιμοποιήσουν,​ βλ. το two-man rule. Η co-locality μπορεί να αφορά και το [[en:​patterns:​combination|συνδυασμό]] [[en:​patterns:​ψηφιακό_αντικείμενο|αντικειμένων]] τα οποία κατέχουν διαφορετικοί παίχτες,​ πχ για τη δημιουργία ενός χάρτη από τμήματα.+The opposite implementation is also possibleIn this caseplayers would have to avoid to come [[en:​patterns:​proximity|too close]] to each other.
  
-Μπορεί να συνδυαστεί με τη [[en:​patterns:​διαφοροποίηση παιχτών|διαφοροποίηση]] των ικανοτήτωνόπου παίχτες με διαφορετικές δυνατότητες μπορούν να τις συνδυάσουν αν βρίσκονται ​[[en:​patterns:​proximity|κοντά]]. +Additionally,​ **co-locality** can amplify the [[en:​patterns:​spatial_structure|spatial structure]] of a gameespecially if the location where the it occurs is predefined and has meaning in the context of a [[en:​patterns:​narrative|narrative]].
  
-Εκτός από την επιδίωξη να βρεθούν οι παίχτες στο ίδιο σημείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αντίθετα,​ π.χ. αν δύο παίχτες πρέπει να αποφύγουν να βρεθούν πολύ κοντά.+**Co-locality** can be implemented as a case of [[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance cooperation and competition]]Players would then enter a temporary [[en:​patterns:​cooperation|cooperation]] in order to pursue a common goal.
  
-Ενισχύει τη [[en:​patterns:​spatial_structure|χωρική δομή]], ιδιαίτερα αν ο τόπος στον οποίο θα βρεθούν οι παίχτες είναι συγκεκριμένος και έχει νόημα στο πλαίσιο μιας ​[[en:​patterns:​narrative|narrativeς]].+---- 
 +===Example=== 
 +**Co-locality** might involve the [[en:​patterns:​combining|combination]] of [[en:​patterns:​digital_object|digital object]] in the possession of different playersIt could be about the creation of a map from distinct parts. 
 + 
 +Another example is the combination of different abilities of players with different [[en:​patterns:​player_differentiation|roles]]. In the context of the **co-locality** pattern, they might need to be physically close in order to combine their abilities. 
 + 
 +---- 
 +=== Related patterns === 
 +[[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance cooperation and competition]] 
 + 
 +[[en:​patterns:​player_differentiation|player differentiation]] 
 + 
 +[[en:​patterns:​proximity|proximity]] 
 + 
 +[[en:​patterns:​spatial_structure|spatial structure]] 
 + 
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 [[en:​heuristics:​heuristics#​3.5]] [[en:​heuristics:​heuristics#​3.5]]
  
 +{{tag>​cooperation}}
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}
 {{tag>​multiplayer}} {{tag>​multiplayer}}
 +{{tag>​physical_space}}
 +
 +
 +----
 +=== Backlinks ===
 +{{backlinks>​.}}
 +