Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Next revision | Previous revision | ||
en:patterns:collecting [2015/12/17 07:08] 127.0.0.1 external edit |
en:patterns:collecting [2021/05/30 11:44] (current) |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Συλλογή ====== | + | ======Collecting====== |
- | Ο παίχτης μπορεί να [[en:patterns:locate_object|εντοπίσει]] και να συλλέξει [[en:patterns:ψηφιακό αντικείμενο|ψηφιακά αντικείμενα]] στο φυσικό χώρο. | + | The **collecting** pattern requires the player to [[en:patterns:exploring|explore]] an area and [[en:patterns:locate_object|locate]] and **collect** a [[en:patterns:digital_object|digital object]]. Often **collecting** requires physical space to be traversed. |
- | Κάποιο γεγονός όπως [[en:patterns:αλληλεπίδραση με το φυσικό κόσμο|σκανάρισμα ετικέτας]], proximity σε κάποιο σημείο του χώρου κλπ προκαλεί την απόκτηση ενός [[en:patterns:ψηφιακό αντικείμενο|ψηφιακού αντικειμένου]]. | + | In order for the **collection** to happen, some [[en:patterns:interaction_with_the_physical_world|event]] in a specific [[en:patterns:spatial_structure|real-world location]] might have to occur. Examples are the **scanning of a QR tag**, or approaching a geographical point to trigger **a proximity event**. The result of the **collection** event is the acquisition of [[en:patterns:digital_object|digital object]]. |
- | Κάθε παίχτης μπορεί να έχει περιορισμένη χωρητικότητα στη διάθεσή του για τη collecting. Ο περιορισμός μπορεί να οδηγήσει σε [[en:patterns:cooperation|cooperation]]. | + | A player might have limited capacity to hold [[en:patterns:digital_object|digital objects]]. This limitation might be used in order to allow for [[en:patterns:cooperation|cooperation]] between players or [[en:patterns:team_forming|team forming]] to emerge. This would allow the players to combine **collecting** capacities. In any case, limitation in carrying capacity leads to [[en:patterns:strategy|strategic planning]] in order to be more efficient (e.g. make a smaller number of trips, or [[en:patterns:against_time|cover a wider area faster]]). |
- | Η collecting αντικειμένων δομεί τις πράξεις των παιχτών σε μικρά τμήματα που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμα. | + | The **collecting** pattern structures the players' actions in smaller chunks and makes them more manageable. |
- | Η collecting μπορεί να στηρίζεται σε ένα υπόβαθρο [[en:patterns:narrative|narrativeς]], που νοηματοδοτεί το γιατί ο παίχτης συλλέγει [[en:patterns:ψηφιακό αντικείμενο|αντικείμενα]] και ποιά θα είναι η χρήση τους ή ο σκοπός της collectingς. | + | **Collecting** can occur over a [[en:patterns:narrative|narrative]] backdrop. Narrative can rationalize the necessity for [[en:patterns:locate_object|locating]] and **collecting** a [[en:patterns:digital_object|digital_object]]. |
- | Η collecting μπορεί να ακολουθείται από [[en:patterns:combination|συνδυασμό αντικειμένων]] ή από [[en:patterns:economic_transactions|οικονομικά μοτίβα]] όπως δημοπρασία, ανταλλαγή, εμπόριο. | + | **Collecting** can be complemented by the [[en:patterns:combining|combination]] pattern or be related to [[en:patterns:economic_transactions|economic transaction]] patterns. |
- | === Related heuristics === | + | |
+ | **Collection** of objects is a regular occurrence in role-playing [[en:patterns:videogames|videogames]]. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | ===Example=== | ||
+ | The game [[en:tangling|Tangling]] is built around [[en:patterns:locate_object|locating]], **collecting** and placing [[en:patterns:digital_object|digital tags]] on real exhibits in a museum of modern art. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | ===Related patterns=== | ||
+ | [[en:patterns:combining|combine objects]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:digital_object|digital object]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:economic_transactions|economic transaction]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:exploring|explore area]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:interaction_with_the_physical_world|interaction with the physical world]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:locate_object|locate object]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:videogames|videogames]] | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | ===Related heuristics=== | ||
[[en:heuristics:heuristics#3.5]] | [[en:heuristics:heuristics#3.5]] | ||
{{tag>challenge}} | {{tag>challenge}} | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | === Backlinks === | ||
+ | {{backlinks>.}} | ||
+ |