Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
en:patterns:conquer-defend [2015/12/18 12:21]
chris
en:patterns:conquer-defend [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
-====== Conquer-defend ====== + ====== Conquer-defend ====== 
-The players try to **conquer or defend** an area in physical space.+The players try to **conquer or defend** an **area** or a **mark** ​in physical space.
  
-The pattern is used commonly in [[en:​patterns:​videogames|videogames]] and in [[en:​patterns:​παιχνίδια δρόμου|παιχνίδια δρόμου]] όπως το κρυφτό:​ +The pattern is used commonly in [[en:​patterns:​videogames|videogames]] and in [[en:​patterns:​street_games|street games]] where players try to capture the **mark** of the opposing team. If the mark is stationary, it is referred to as **flag**. When it is moving, it is usually referred to as **briefcase**. 
-  ​Capture ​the flag +
-  ​Capture the briefcase ​(ο στόχος είναι κινούμενος)+
  
-Το μοτίβο αυτό συνεπάγεται ​[[en:​patterns:​spatial_structure|χωρική δομή]] στο φυσικό περιβάλλον. Συχνά το περιβάλλον δεν έχει ομοιόμορφα χαρακτηριστικά και θα πρέπει υπόψη το ό,τι στο φυσικό χώρο οι περιοχές τις κάθε ομάδας θα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε να εξισορροπηθεί ο [[en:​patterns:​competition|competition]].+Conditions for acquiring the opponents'​ mark can vary. For example it can be a [[en:​patterns:​proximity|proximity]] eventthe presence in an area for a specific minimum time, the [[en:​patterns:​stealing|stealing]] of a [[en:​patterns:​digital_object|digital object]] etc.
  
 +**Conquer-defend** can be an [[en:​patterns:​ending_condition|ending condition]] and it can be employed for [[en:​patterns:​temporal_structure|temporally structuring]] a game (e.g. require 3 wins). ​
  
-Μπορεί να πάρει διάφορες μορφές,​ όπως την παραμονή στην περιοχή εχθρικών παιχτών για κάποιο χρονικό διάστημα,​ την ​[[en:​patterns:​stealing|stealing]] ενός ​[[en:​patterns:​ψηφιακό_αντικείμενο|αντικειμένου]] όπως μια σημαία κλπ.+**Conquer-defend** with static marks imposes a [[en:​patterns:​spatial_structure|spatial structure]] in the physical playground. In real settings, unlike videogames, the physical //arena// is not uniform. This should be taken into account so as to balance the [[en:​patterns:​competition|competition]].
  
-Μπορεί να είναι ​[[en:​patterns:​temporal_structure|επαναλαμβανόμενο]] (π.χ. στις 3 νίκες) και να αποτελεί μια [[en:patterns:​ending_condition|συνθήκη τέλους]]+---- 
 +=== Related patterns === 
 +[[en:​patterns:​videogames|Based onstreetgames]]
  
-Μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο ​[[en:​patterns:​narrative|αφηγηματικό]] πλαίσιο ή το ίδιο το μοτίβο να συνιστά αφηγηματικό πλαίσιο.+[[en:​patterns:​videogames|Based on: videogames]]
  
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 +[[en:​heuristics:​heuristics#​1.1]]
  
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}
 +{{tag>​multiplayer}}
 +{{tag>​physical_space}}
 +
 +----
 +=== Backlinks ===
 +{{backlinks>​.}}