Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
en:patterns:equipment [2015/12/18 12:35]
127.0.0.1 external edit
en:patterns:equipment [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
-====== ​Εξοπλισμός ​====== +====== ​Equipment ​====== 
-Ο equipment που έχουν στη διάθεσή τους οι παίχτες. Οι παίχτες χειρίζονται το παιχνίδι και επιτελούν ενέργειες στα πλαίσια του παιχνιδιού μέσω του **εξοπλισμού**.+This is another {{tagpage>​non-pattern}} and is more related to {{tagpage>​general game design}} issues
  
-Ο όρος ​**εργαλεία** μπορεί να αφορά δύο πράγματα:​ +It concerns the game-related ​**equipment** that is available to the players. The players use the **equipment** to perform actions in the context of the game. **Equipment** refers to the physical device and its capabilities. ​ 
-  - τα φυσικά τεχνολογικά μέσα: + 
-    Συσκευές +**Equipment**,​ when used in the context of a game, is referred to as a [[en:​patterns:​tool|tool]]. 
-      Κινητό / έξυπνο τηλέφωνο / ταμπλέτα + 
-    * Συσκευή σάρωσης ετικετών ​QR, NFCRFID +The term **equipment** may refer to physical equipment, usually devices such as smartphones,​ mobile phones, tablets, glasses etc. These devices might have some or all of the capabilities bellow: 
-      * Ετικέτες ​QR, NFCRFID +    * QR scanning device, NFC or RFID scanner 
-    * Αισθητήρας proximityς +      * the accompanying ​QR tags, NFC or RFID tags 
-    * Επιταχυνσιόμετρο +    * Proximity sensors 
-    * Φωτογραφική μηχανή με αναγνώριση μοτίβων +    * Geographical positioning sensors 
-  - βασικές τεχνολογικά δυνατότητες:​ +       * Indoor positioning sensors 
-    * Τεχνολογίες αναperformanceς +    * Accelerometers 
-      Ενισχυμένη πραγματικότητα +    * Cameras, which may be able to recognize patterns 
-      Ήχος (μπορεί να περιλαμβάνει ομιλία) +    * Display screens 
-      * Ήχος σε συνάρτηση με τον αισθητήρα ​proximityς +    Augmented reality 
-    * Μηχανισμός επικοινωνίας ​(sms, chat) +    Sound, may include speech synthesis and recognition 
-    * Τεχνολογία προσδιορισμού θέσεις όπως GPS, ή αντίστοιχη τεχνολογία για εσωτερικό χώρο +      * Sound emission in conjunction with a proximity ​sensor 
-    * Χάρτης +    * Communication capabilities ​(voice, ​sms, chat etc.
-    Δόνηση +    * Tactile feedback 
-    ​Αναγνώριση παιχτών με κάμερες βάθους (3D αισθητήρες)+ 
 +The inclusion of this {{tagpage>​non-pattern}} is due to the different capabilities of the **equipment**. It has consequences in the design of a game and so it is an important factor to take into account.  
 + 
 +---- 
 +=== Related patterns === 
 +[[en:​patterns:​tool|tool]] 
 + 
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 [[en:​heuristics:​heuristics#​3.6]] [[en:​heuristics:​heuristics#​3.6]]
 +
 [[en:​heuristics:​heuristics#​5.2]] [[en:​heuristics:​heuristics#​5.2]]
-{{tag>game}}+ 
 +{{tag>game_general_design}} 
 +{{tag>​non-pattern}}  
 + 
 +---- 
 +=== Backlinks === 
 +{{backlinks>​.}} 
 +