Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
en:patterns:proximity [2015/12/19 07:33]
chris
en:patterns:proximity [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
-====== ​Εγγύτητα ​======+====== ​Proximity ​====== 
 +Information is revealed or concealed depending on a player'​s distance to another player or location of interest.
  
 +In its simple form it acts as a **hot or cold** kind of pattern, where it gives information of proximity. As a [[en:​patterns:​tool|game tool]] it could take the form of a **proximity radar** (visual feedback) or **sonar** (sound feedback), or as **dowsing** device (**tactile** feedback) etc.
  
-Το hot-cold είναι μοτίβο ​[[en:​patterns:​spatial_structure|χωρικής δόμησης]] και [[en:​patterns:​information_awareness|επίγνωσης πληροφορίας]]. Αν πέρα από τη βασική πληροφορία ​[[en:​patterns:​proximity|proximityς]] δίνει και επιπλέον πληροφορίες μπορεί να λειτουργεί ως [[en:​patterns:​equipment|ραντάρ]] ή [[en:​patterns:​equipment|σονάρ]] (πιο δυνατός ήχος όταν ο παίχτης πλησιάζειή πιο ευκρινές στίγμα στην οθόνη).+**Proximity** can be used in order to [[en:​patterns:​spatial_structure|structure the game space]], especially when it concerns fixes locationsIn those cases it can be seen as a pattern on which to implement ​[[en:​patterns:​exploring|exploration]] or [[en:​patterns:​fog_of_war|fog of war]]. **Proximity** also offers way to implement variable ​[[en:​patterns:​information_awareness|information awareness]], especially if it is used to reveal more than distance information ​(e.g. identityor properties of a target). 
  
-Στη βασική του μορφή ο παίχτης παίρνει πληροφορία της μορφής «πλησιάζεις-απομακρύνεσαι» από έναν στόχο +[[en:​patterns:​collecting|Collecting]] of [[en:​patterns:​digital_object|digital objects]] can be implemented through the **proximity** patternIt can be used as a {{tagpage>​trigger}} for other events, for example awarding missions or considering [[en:​patterns:​puzzle|puzzles]] solved
-Το hot-cold μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να δίνει επιπλέον πληροφορίες όπως το ακριβές στίγμα για το στόχο ή πληροφορίες που αφορούν την ταυτότητα του στόχου.+
  
 +Abilities related to [[en:​patterns:​player_differentiation|player roles]] might be activated through **proximity** as is the case with the [[en:​patterns:​co-locality|co-locality]] pattern.
  
-Το να ενεργοποιούνται δυνατότητες ανάλογα με το πόσο κοντά βρίσκονται σε σχέση με ένα **στόχο**:​ +---- 
-  * είτε για έναν παίχτη με την προσέγγιση σε ένα σημείο  +=== Related ​patterns ​=== 
-    * αποκάλυψη πληροφοριών,​  +[[en:​patterns:​co-locality|co-locality]]
-    * ανάθεση μια αποστολής,​  +
-    * ένας [[en:patterns:​puzzle|puzzle]]) +
-    * ... +
-  * είτε για πολλούς παίχτες,​ +
-    * [[en:​patterns:​hot-cold|hot-cold]]+
-    * [[en:​patterns:​economic_transactions|εμπόριο και ανταλλαγές]] +
-    * ...+
  
 +[[en:​patterns:​competition|competition]]
 +
 +[[en:​patterns:​cooperation|cooperation]]
 +
 +[[en:​patterns:​exploring|exploration]] ​
 +
 +[[en:​patterns:​fog_of_war|fog of war]]
 +
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 +[[en:​heuristics:​heuristics#​3.5]]
 +{{tag>​challenge}}
 +{{tag>​physical_space}}
 +{{tag>​trigger}}
 +
 +----
 +=== Backlinks ===
 +{{backlinks>​.}}
  
-{{tag>​space}}