Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
en:patterns:score [2015/12/24 16:55]
127.0.0.1 external edit
en:patterns:score [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
-====== ​Σκορ ​====== +====== ​Score ====== 
-Η χρήση πόντων ως [[en:​patterns:​motivation|κινήτρου]], ως [[en:​patterns:​player_goals|στόχου]] ή ως πεδίο ​[[en:​patterns:​competition|ανταγωνισμού]].+**Score** is a versatile pattern can be used as a [[en:​patterns:​motivation|motivation]] factoras a [[en:​patterns:​player_goals|goal]] or as a field for [[en:​patterns:​competition|competition]].
  
-Η ενσωμάτωση ενός συστήματος πόντων μπορεί να υποστηρίξει την ​[[en:​patterns:​narrative|narrative]]. Για παράδειγμα,​ πολύπλοκα συστήματα ​score, ​όπως οι πόντοι εμπειρίας,​ καταγράφουν την πρόοδο του παίχτη αποτελώντας την narrative της εξέλιξης του παίχτη στο παιχνίδι.+A game'​s ​[[en:​patterns:​ending_condition|ending condition]] may be based on a **scoring** system (e.g. the first player to reach a certain ​score wins). **Scoring** may be used as a [[en:​patterns:​reward|reward]] mechanisme.g. a highscore table or a hall of fame.
  
-Οι πόντοι μπορούν να υποστηρίξουν ​[[en:​patterns:​οικονομικές συναλλαγές|οικονομικές συναλλαγές]], έχοντας τους πόντους ως μονάδα συναλλαγήςΚατ'​ επέκταση μπορούν να αποτελέσουν την βάση για πιο εξειδικευμένα μοτίβα όπως η [[en:patterns:​stealing|stealing]] (πόντων) ή το [[en:​patterns:​sabotage|sabotage]].+**Scoring** may be a resource for which the players may [[en:​patterns:​competition|compete]]. It can be regulated so as to have different effects. Some variations can be: 
 +  * The level of **score** can be visible to all in real-time,​ 
 +  * it can be visible only to team-members,​ hiding the score of the competitors,​ 
 +  * it can be visible only at the end of the game.
  
-Η χρήση ενός συστήματος score μπορεί να ορίσει τη [[en:​patterns:​συνθήκη τέλους|συνθήκη τέλους]] του παιχνιδιού (ο πρωτος που θα φτάσει 5 νίκες) ή να οδηγήσει σε μηχανισμούς[[en:​patterns:​motivation| ανταμοιβών]] όπως πίνακες highscore, ή hall of fame.+**Scoring** can also be **negative** so as to force beforehand thinking and planning.
  
-Το score είναι πόρος για τον οποίο οι παίχτες μπορούν ​[[en:​patterns:​competition|ανταγωνίζονται]]. Με το score μπορεί να ικανοποιηθεί κάποια ​[[en:​patterns:​συνθήκη τέλους|συνθήκη τέλους]] ή να δοθεί ρυθμός στο παιχνίδι+Complicated systems can be devised. For example, **scoring** could be tied to experience points, similar to role-playing games or [[en:​patterns:​videogames]]. In that case, the **scoring** might become opaque and it could be difficult for the players to relate how individual game actions impact the final score
-Μπορεί να ρυθμιστεί και με αρνητική βαθμολόγηση.+ 
 +Scoring may be used to support other patterns. For example ​[[en:​patterns:​economic_transactions|economic transactions]] might use points as an a means of exchanging information of [[en:​patterns:​digital_object|digital objects]], or [[en:​patterns:​stealing|stealing]] might be implemented over a pattern of **scoring**
 + 
 +---- 
 +=== Related patterns === 
 + 
 + 
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 [[en:​heuristics:​heuristics#​2.9]] [[en:​heuristics:​heuristics#​2.9]]
Line 16: Line 26:
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}
  
 +---- 
 +=== Backlinks === 
 +{{backlinks>​.}}