Show page Old revisions Backlinks Rename Page You've loaded an old revision of the document! If you save it, you will create a new version with this data. Media Files ====== Ending condition ====== A condition for ending the game. There might be an explicitly stated **ending condition**, which, in games of [[en:patterns:competition|competition]], might lead to a win, a loss, or a draw. Other games might be open-ended, e.g. Geocaching. In games where players have [[en:patterns:player_differentiation|different roles]], there might exist different **ending conditions** for each role. Η συνθήκη τέλους μπορεί να αφορά * το σύστημα περιορισμένων πόρων, πχ η [[en:patterns:competition_for_limited_resources|εξάντληση των διαθέσιμων πόρων]] * επίτευξη κάποιου [[en:patterns:score|score]] * εξάντληση του διαθέσιμου χρόνου ([[en:patterns:temporal_structure|χρονική δομή]] και [[en:patterns:climax|climax]]) * τον [[en:patterns:competition|αποκλεισμό των αντιπάλων]] από το παιχνίδι * τον [[en:patterns:εντοπισμός αντικειμένου|εντοπισμό]] κάποιου [[en:patterns:digital_object|αντικειμένου]] με [[en:patterns:narrative|ιδιαίτερη αξία]] Αν η συνθήκη τέλους είναι γνωστή στους παίχτες τότε αυτή μπορεί να συμπίπτει με τον τελικό τους [[en:patterns:player_goals|στόχο]]. Η επίγνωση της συνθήκης τέλους οδηγεί συνειδητά στη διατύπωση [[en:patterns:strategy|στρατηγικών]]. === Related heuristics === [[en:heuristics:heuristics#2.8]] [[en:heuristics:heuristics#2.9]] [[en:heuristics:heuristics#3.7]] {{tag>game}} Please fill all the letters into the box to prove you're human. K F D I F Please keep this field empty: Save Preview Cancel Edit summary Note: By editing this page you agree to license your content under the following license: CC Attribution-Noncommercial 4.0 International