====Ευρετικές σχεδίασης χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών==== Οι [[el:heuristics:start|ευρετικές]] προέκυψαν από την ανάλυση τριών χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών για άτυπη μάθηση σε χώρους πολιτισμού. Τα παιχνίδια ήταν: * Explore! * MuseumScrabble * Frequency 1550 Οι ευρετικές έχουν οργανωθεί σε πέντε διαστάσεις: - [[#Γενική σχεδίαση|Γενική σχεδίαση]], που περιλαμβάνει θέματα που έχουν να κάνουν με τη συνολική διαδικασία σχεδίασης. - [[#Έλεγχος / ευελιξία|Έλεγχος / ευελιξία]], που είναι μια βασική διάσταση και άπτεται θεμάτων ευχρηστίας του συστήματος, που ειδικά σε σχέση με τα χωρο-ευαίσθητα παιχνίδια αφορά στοιχεία που στηρίζουν την επίγνωση των παιχτών για τα αποτελέσματα που μπορεί να έχουν οι δράσεις τους στην εξέλιξη του παιχνιδιού. - [[#Εμπλοκή|Εμπλοκή]], που καθοδηγεί στο πως να παρέχεται μια καθηλωτική εμπειρία για τους παίχτες, που παρέχει νύξεις για τη δομή του παιχνιδιού, τα εργαλεία που να υιοθετηθούν ως μέσα αλληλεπίδρασης κ.α. - [[#Εκπαιδευτικές πτυχές|Εκπαιδευτικές πτυχές]], που υποστηρίζουν την ένταξη εκπαιδευτικού περιεχομένου στο πλαίσιο του παιχνιδιού, έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, - [[#Κοινωνική αλληλεπίδραση|Κοινωνική αλληλεπίδραση]], που αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών, την απόδοση ρόλων κτλ, με την υφέρπουσα παραδοχή πως η κοινωνική δραστηριότητα όπως για παράδειγμα ο competition, μπορεί να δράσει ως παράγοντας κινήτρων. ===Πως προέκυψαν=== Η μέθοδος έχει τεκμηριωθεί στις εξής δημοσιεύσεις: * Ardito, C., Lanzilotti, R., Raptis, D., Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F.: [[http://hci.ece.upatras.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=408%3Adesigning-pervasive-games-for-μάθηση.catid=114%3A2011&Itemid=210&lang=en|Designing Pervasive Games for Learning]]. Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice. pp. 99–108. Springer Berlin Heidelberg (2011). * Ardito, C., Sintoris, C., Raptis, D., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F.: [[http://hci.ece.upatras.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=388%3Adesign-guidelines-for-location-based-mobile-games-for-μάθηση.catid=112%3A2010&Itemid=207&lang=en|Design Guidelines for Location-based Mobile Games for Learning]]. International Conference on Social Applications for Lifelong Learning. p. 96 (2010).