====== Συναλλαγές, ανταλλαγές, οικονομικά μοτίβα ====== Οι παίχτες μπορούν να ανταλλάξουν, να δημοπρατήσουν ή να εμπορευτούν [[el:patterns:digital_object|αντικείμενα]] ή **πληροφορίες**. Οι οικονομικές συναλλαγές γίνονται πάνω σε αντικείμενα του παιχνιδιού ή σε πληροφορίες. Μπορούν να έχουν τη μορφή δημοπρασιών, ανταλλαγών ή εμπορίου. Η χρήση αυτών των μοτίβων απαιτεί την εφαρμογή κάποιας [[el:patterns:strategy|στρατηγικής]]. Η [[el:patterns:collecting|συλλογή]] και ο [[el:patterns:combination|συνδυασμός]] [[el:patterns:digital_object|αντικειμένων]] μπορούν να είναι προυποθέσεις για τη διενέργεια οικονομικών συναλλαγών. Οι οικονομικές συναλλαγές μπορεί να είναι μέρος κάποιου [[el:patterns:puzzle|γρίφου]]. Τα μοτίβα οικονομικών συναλλαγών μπορούν να διευκολύνουν ή να προωθούν την εξέλιξη του παιχνιδιού. Μπορούν να αποτελούν και τον κεντρικό άξονα, ειδικά σε παιχνίδια που ο στόχος τους είναι η εκμάθηση εννοιών τις οικονομίας. Οι οικονομικές συναλλαγές μπορούν να έχουν και το ρόλο του ρυθμιστή //{{tagpage>αλληλεπίδραση_μεταξύ_παιχτών|αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιχτών}}// (π.χ. [[el:patterns:cooperation|συνεργασία]], [[el:patterns:competition|ανταγωνισμός]]). Σε αυτή την περίπτωση, έννοιες όπως χρέος, αξία κλπ δηλώνουν σχέσεις μεταξύ συμμετεχόντων (π.χ. ένας παίχτης να οφείλει κάποιου είδους υπηρεσία σε άλλο παίχτη). === Σχετίζεται με τις ευρετικές === [[el:heuristics:start#3.5]] {{tag>πρόκληση}}