====== Επίγνωση πληροφορίας ====== Η [[el:patterns:cooperation|συνεργασία]] και ο [[el:patterns:competition|ανταγωνισμός]] μεταξύ ομάδων [[el:patterns:balance_cooperation_and_competition|ρυθμίζεται]] με τον έλεγχο πληροφορίας. Η επίγνωση πληροφορίας ρυθμίζει τον [[el:patterns:competition|ανταγωνισμό]]. Σε ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι, υπάρχει και η δυνατότητα πληροφόρησης επειδή οι [[el:patterns:common_space|παίχτες βρίσκονται κοντά]] (π.χ. βλέπω και ακούω που βρίσκεται ο αντίπαλος). Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν και από αβλεψία (π.χ. ένας ήχος από τη συσκευή άλλου παίχτη να αποκαλύψει μια πληροφορία). Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν εσκεμμένα και να ειναι λάθος ([[el:patterns:bluff|μπλόφα]], [[el:patterns:sabotage|σαμποτάζ]]). Οι συσκευές που συχνά είναι οι προσωπικές τηλεφωνικές συσκευές των παιχτών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως τηλέφωνα για το συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, παρακάμπτοντας ή επεκτείνοντας τα κανάλια πληροφόρησης του παιχνιδιού. Η επίγνωση της πληροφορίας αφορά τη διαχείριση των πληροφοριών που θα είναι γνωστές στους παίχτες. Αφορά πράξεις των άλλων παιχτών ή ομάδων ή πληροφορίες για αυτούς (όπως [[el:patterns:score|σκορ]], θέση στο χώρο κλπ). Ένα παράδειγμα είναι η [[el:patterns:fog_of_war|ομίχλη του πολέμου]], όπου οι δράσεις του αντιπάλου κρύβονται πίσω από ένα πέπλο. Μπορεί να συνδυαστεί με τη [[el:patterns:player_differentiation|διαφοροποίηση παιχτών]] (δύο παίχτες με διαφορετικά χαρακτηριστικά να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορίες αν συνεργαστούν ή βρεθούν κοντά, βλ. [[el:patterns:co-locality|συν-τοπικότητα]]). === Σχετίζεται με τις ευρετικές === [[el:heuristics:start#3.7]] {{tag>πρόκληση}}