====== Ρόλοι, διαφοροποίηση παιχτών ====== Οι παίχτες διαφοροποιούνται μεταξύ τους με διάφορους τρόπους. Οι παίχτες μπορούν να διαφοροποιούνται * με **συμμετρικό** τρόπο, όπου κανένας ρόλος ή τύπος παίχτη δεν έχει πλεονέκτημα * έχουν τις ίδιες ικανότητες και ρόλους * έχουν ικανότητες και ρόλους που είναι συμπληρωματικοί, με κάποιο σύστημα τύπου πέτρα-ψαλίδι-χαρτί * με **μη συμμετρικό** τρόπο, όπου κάποιοι παίχτες έχουν ιδιαίτερο ρόλο, π.χ. παιχνίδια με [[el:patterns:moderator|συντονιστή]] ή παιχνίδια όπου στις [[el:patterns:team_forming|ομάδες]] υπάρχει αρχηγός. * μπορεί το παιχνίδι να βασίζεται σε ένα σχήμα [[el:patterns:information_awareness|επίγνωσης πληροφορίας]], όπου οι παίχτες με τη διαθέσιμη πληροφορία να μπορούν να [[el:patterns:bluff|μπλοφάρουν]], ενώ οι αντίπαλοι να έχουν κάποιο άλλο πλεονέκτημα (π.χ. να είναι περισσότεροι). Τρόποι διαφοροποίησης μπορεί να είναι: * τα [[el:patterns:tool|εργαλεία]] και [[el:patterns:equipment|μέσα]] που έχουν στη διάθεσή τους οι παίχτες. * οι [[el:patterns:primitive actions|δυνατές πράξεις]] που μπορούν να κάνουν, είτε στο [[el:patterns:interaction_with_the_physical_world|φυσικό]] είτε στον [[el:patterns:interaction_with_the_digital_world|ψηφιακό]] κόσμο. * οι [[el:patterns:player_goals|στόχοι]] και τα [[el:patterns:motivation|κίνητρά]] τους * οι συνθήκες έναρξης * οι [[el:patterns:information_awareness|διαθέσιμες πληροφορίες]] Οι διαφοροποιήσεις αυτές μπορεί να δικαιολογούνται με την ύπαρξη κάποιου ρόλου. Η διαφοροποίηση προκαλεί την ανάδυση ενός [[el:patterns:narrative|αφηγηματικού]] υπόβαθρου, όσο ισχνό και να είναι που να εξηγεί τις διαφορές ή τους ρόλους. === Σχετίζεται με τις ευρετικές === [[el:heuristics:start#3.2]] [[el:heuristics:start#5.1]] [[el:heuristics:start#5.2]] {{tag>αλληλεπίδραση_μεταξύ_παιχτών}}