Οι ευρετικές προέκυψαν από την ανάλυση τριών χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών για άτυπη μάθηση σε χώρους πολιτισμού. Τα παιχνίδια ήταν:
Explore!
MuseumScrabble
Frequency 1550
Οι ευρετικές έχουν οργανωθεί σε πέντε διαστάσεις:
Γενική σχεδίαση, που περιλαμβάνει θέματα που έχουν να κάνουν με τη συνολική διαδικασία σχεδίασης.
Έλεγχος / ευελιξία, που είναι μια βασική διάσταση και άπτεται θεμάτων ευχρηστίας του συστήματος, που ειδικά σε σχέση με τα χωρο-ευαίσθητα παιχνίδια αφορά στοιχεία που στηρίζουν την επίγνωση των παιχτών για τα αποτελέσματα που μπορεί να έχουν οι δράσεις τους στην εξέλιξη του παιχνιδιού.
Εμπλοκή, που καθοδηγεί στο πως να παρέχεται μια καθηλωτική εμπειρία για τους παίχτες, που παρέχει νύξεις για τη δομή του παιχνιδιού, τα εργαλεία που να υιοθετηθούν ως μέσα αλληλεπίδρασης κ.α.
Εκπαιδευτικές πτυχές, που υποστηρίζουν την ένταξη εκπαιδευτικού περιεχομένου στο πλαίσιο του παιχνιδιού, έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει εκπαιδευτικό αποτέλεσμα,
Κοινωνική αλληλεπίδραση, που αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών, την απόδοση ρόλων κτλ, με την υφέρπουσα παραδοχή πως η κοινωνική δραστηριότητα όπως για παράδειγμα ο competition, μπορεί να δράσει ως παράγοντας κινήτρων.
Πως προέκυψαν
Η μέθοδος έχει τεκμηριωθεί στις εξής δημοσιεύσεις:
Ardito, C., Lanzilotti, R., Raptis, D., Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F.: Designing Pervasive Games for Learning. Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice. pp. 99–108. Springer Berlin Heidelberg (2011).