Ο παίχτης μπορεί να εντοπίσει και να συλλέξει ψηφιακά αντικείμενα στο φυσικό χώρο.
Κάποιο γεγονός όπως σκανάρισμα ετικέτας, εγγύτητα σε κάποιο σημείο του χώρου κλπ προκαλεί την απόκτηση ενός ψηφιακού αντικειμένου.
Κάθε παίχτης μπορεί να έχει περιορισμένη χωρητικότητα στη διάθεσή του για τη collecting. Ο περιορισμός μπορεί να οδηγήσει σε συνεργασία.
Η συλλογή αντικειμένων δομεί τις πράξεις των παιχτών σε μικρά τμήματα που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμα.
Η συλλογή μπορεί να στηρίζεται σε ένα υπόβαθρο αφήγησης, που νοηματοδοτεί το γιατί ο παίχτης συλλέγει αντικείμενα και ποιά θα είναι η χρήση τους ή ο σκοπός της συλλογής.
Η συλλογή μπορεί να ακολουθείται από συνδυασμό αντικειμένων ή από οικονομικά μοτίβα όπως δημοπρασία, ανταλλαγή, εμπόριο.