Οι παίχτες προσπαθούν να κυριέψουν μια επικράτεια και αντίστοιχα να την υπερασπιστούν.
Μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως την παραμονή στην περιοχή εχθρικών παιχτών για κάποιο χρονικό διάστημα, την κλοπή ενός αντικειμένου όπως μια σημαία κλπ.
Μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενο (π.χ. στις 3 νίκες) και να αποτελεί μια συνθήκη τέλους.
Μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο αφηγηματικό πλαίσιο ή το ίδιο το μοτίβο να συνιστά αφηγηματικό πλαίσιο.
Το μοτίβο αυτό είναι διαδεδομένο σε βιντεοπαιχνίδια βολών αλλά και σε παιχνίδια δρόμου όπως το κρυφτό:
Το μοτίβο αυτό συνεπάγεται χωρική δομή στο φυσικό περιβάλλον. Συχνά το περιβάλλον δεν έχει ομοιόμορφα χαρακτηριστικά και θα πρέπει υπόψη το ό,τι στο φυσικό χώρο οι περιοχές τις κάθε ομάδας θα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε να εξισορροπηθεί ο ανταγωνισμός.