Ευρετικές σχεδίασης χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών
Οι ευρετικές προέκυψαν από την ανάλυση τριών χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών για άτυπη μάθηση σε χώρους πολιτισμού. Τα παιχνίδια ήταν:
- Explore!
- MuseumScrabble
- Frequency 1550
Οι ευρετικές έχουν οργανωθεί σε πέντε διαστάσεις:
- Γενική σχεδίαση, που περιλαμβάνει θέματα που έχουν να κάνουν με τη συνολική διαδικασία σχεδίασης.
- Έλεγχος / ευελιξία, που είναι μια βασική διάσταση και άπτεται θεμάτων ευχρηστίας του συστήματος, που ειδικά σε σχέση με τα χωρο-ευαίσθητα παιχνίδια αφορά στοιχεία που στηρίζουν την επίγνωση των παιχτών για τα αποτελέσματα που μπορεί να έχουν οι δράσεις τους στην εξέλιξη του παιχνιδιού.
- Εμπλοκή, που καθοδηγεί στο πως να παρέχεται μια καθηλωτική εμπειρία για τους παίχτες, που παρέχει νύξεις για τη δομή του παιχνιδιού, τα εργαλεία που να υιοθετηθούν ως μέσα αλληλεπίδρασης κ.α.
- Εκπαιδευτικές πτυχές, που υποστηρίζουν την ένταξη εκπαιδευτικού περιεχομένου στο πλαίσιο του παιχνιδιού, έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει εκπαιδευτικό αποτέλεσμα,
- Κοινωνική αλληλεπίδραση, που αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών, την απόδοση ρόλων κτλ, με την υφέρπουσα παραδοχή πως η κοινωνική δραστηριότητα όπως για παράδειγμα ο competition, μπορεί να δράσει ως παράγοντας κινήτρων.
Πως προέκυψαν
Η μέθοδος έχει τεκμηριωθεί στις εξής δημοσιεύσεις:
- Ardito, C., Lanzilotti, R., Raptis, D., Sintoris, C., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F.: Designing Pervasive Games for Learning. Design, User Experience, and Usability. Theory, Methods, Tools and Practice. pp. 99–108. Springer Berlin Heidelberg (2011).
- Ardito, C., Sintoris, C., Raptis, D., Yiannoutsou, N., Avouris, N., Costabile, M.F.: Design Guidelines for Location-based Mobile Games for Learning. International Conference on Social Applications for Lifelong Learning. p. 96 (2010).