Χρονική δομή
Το παιχνίδι δομείται στον άξονα του χρόνου. Αυτό μπορεί σημαίνει πως το παιχνίδι μπορεί να έχει τμήματα που διαρκούν ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:
- φάσεις που επαναλαμβάνονται - “loop”
- φάσεις που συνδέονται αλυσιδωτά, αλλά που δεν επαναλαμβάνονται - “level”
- φάσεις που έχουν χρονικό όριο - “time limit”
Η περιορισμός του χρόνου μπορεί να προκύψει από τη διάρκεια των επιμέρους φάσεων.
Η χρονική διάρκεια επηρεάζεται από τις αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν οι παίχτες στο φυσικο χώρο.
Τα χαρακτηριστικά των παιχτών: αρχάριοι ή μικροί σε ηλικία παίχτες μπορεί να χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εκτελέσουν δράσεις στο παιχνίδι.