This is an old revision of the document!
Conquer-defend
The players try to conquer or defend an area or a mark in physical space.
The pattern is used commonly in videogames and in street games where players try to capture the mark of the opposing team. If the mark is stationary, it is referred to as flag. When it is moving, it is usually referred to as briefcase.
Conditions for acquiring the opponents' mark can vary. For example it can be a proximity event, the presence in an area for a specific minimum time, the stealing of a αντικειμένου όπως μια σημαία κλπ.
Conquer-defend with static marks imposes a spatial structure in the physical playground. In real settings, unlike videogames, the arena is not uniform. This should be taken into account so as to balance the competition.
Μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως την παραμονή στην περιοχή εχθρικών παιχτών για κάποιο χρονικό διάστημα, την
Μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενο (π.χ. στις 3 νίκες) και να αποτελεί μια συνθήκη τέλους.
Μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο αφηγηματικό πλαίσιο ή το ίδιο το μοτίβο να συνιστά αφηγηματικό πλαίσιο.