Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
en:patterns:against_time [2015/12/17 13:42]
chris
en:patterns:against_time [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
 ====== Against time ====== ====== Against time ======
-Against time provides a {{tagpage>​challenge}} ​in parts or in the whole of the game. Players have to act under pressure of time. +**Against time** provides a {{tagpage>​challenge}} ​where players ​act under pressure of time. 
  
-Time might be defined ​**absolutely** or **relative to other events**. It might be about reaching a specific [[en:pattern:​spatial_structure|location]] in a specific time, or before a [[en:​patterns:​competition|competitor]].+The time challenge ​might be **absolute**, e.g. reaching a specific [[en:patterns:​spatial_structure|location]] in a specific time, or **relative to other events**, e.g. before a [[en:​patterns:​competition|competitor]], or before a [[en:​patterns:​real_world_event|real-world event]].
  
 +As in any {{tagpage>​challenge}},​ player performance against time can be valued with an [[en:​patterns:​reward|reward or penalty]], with a [[en:​patterns:​score]] (e.g. for example to have a penalty in points if a time limit is surpassed), or it can lead to different [[en:​patterns:​narrative_flow|narrative flow]]. ​
  
-Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλο το παιχνίδι ή σε κάποια τμήματά τουΜπορεί να συνδυαστεί με το [[en:score]], για παράδειγμα να υπάρχει πέναλτι πόντων αν ξεπεραστεί ο διαθέσιμος χρόνος.+Playing **against time** has interesting implications when it is done against [[en:​patterns:​real_world_event|real-world time]]Events in the real world might trigger a timer or might denote a time limit (see heuristic ​[[en:heuristics:​heuristics#​1.7]]).
  
-Ο χρονικός περιορισμός σε παιχνίδια πολλών παιχτών (παιχνίδια ​[[en:​competition|ανταγωνισμού]] και ​[[en:​cooperation|cooperationς]]) μπορεί να [[en:χρονική δομή|δομήσει χρονικά]] το παιχνίδι ώστε να συχγρονίζονται οι φάσεις του παιχνιδιού και να αποφεύγονται καταστάσεις αναμονής ( για παράδειγμα όταν οι παίχτες χρειάζεται να περιμένουν για να ολοκληρώσουν οι συμπαίχτες τους κάποιες ενέργειες)+In multiplayer ​[[en:patterns:​competition|competition]] or [[en:patterns:​cooperation|cooperation]] ​games, a challenge **against time** might help to [[en:patterns:​temporal_structure|structure the game in time]]. Different stages of the game can be synced to specific time events so as to avoid periods where players are waiting for other player to finish a stage in order for the game to continue.
  
-Το //​ενάντια στο χρόνο//​ επηρεάζει το ρυθμό του παιχνιδιού και μπορεί να προκαλέσει καταστάσεις όπου οι αποφάσεις των παιχτών θα είναι υπό πίεση+**Against time** affects the pace of the game and can lead to situations where player decisions are taken under pressure. That can restrict the opportunities for {{tagpage>​learning|reflection}},​ the formulation of meaningful [[en:​patterns:​strategy|strategies]] or might lead to disorientation regarding their tasks or [[en:​patterns:​player_goals|goals]].
  
-Το εύρος του χρονικού περιορισμού θα πρέπει να φαίνεται λογικό στους παίχτεςειδικά στα πλαίσια αποστολών που έχουν να κάνουν με τη [[en:χωρική δομή|χωρική δομή]] .χ. αποστάσεις και ο χρόνος που χρειάζεται για να τις διανύσει κανείς).+The extend of the time limits should be well considered. That is especially true in tasks (missionsquests etc.) that relate to the [[en:patterns:​spatial_structure|spatial structure]] of the gameFor example, distances and the time required to cover them should be taken into account, as well as the overall distance a player has already walked or run in a game.
  
-Συσχετίζεται με [[en:συναισθήματα]] όπως στρες, ενθουσιασμός,​ εμπλοκή.+---- 
 +=== Related patterns === 
 +[[en:patterns:​competition|competition]] ​  
 + 
 +[[en:​patterns:​real_world_event|real-world event]] 
 + 
 +[[en:​patterns:​temporal_structure|temporal structure]] 
 + 
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 [[en:​heuristics:​heuristics#​2.9]] [[en:​heuristics:​heuristics#​2.9]]
 +
 [[en:​heuristics:​heuristics#​3.5]] [[en:​heuristics:​heuristics#​3.5]]
 +
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}
 +{{tag>​multiplayer}}
 +
 +----
 +=== Backlinks ===
 +{{backlinks>​.}}
 +