Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
en:patterns:information_awareness [2015/12/18 12:35]
127.0.0.1 external edit
en:patterns:information_awareness [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
-====== ​Επίγνωση πληροφορίας ​====== +====== ​Information awareness====== 
-Η [[en:​patterns:​cooperation|cooperation]] και ο [[en:​patterns:​competition|competition]] μεταξύ ομάδων [[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|ρυθμίζεται]] με τον έλεγχο πληροφορίας.+The pattern refers whether and how much information will be concealed from or revealed to the players by the game
  
-Η information_awareness ρυθμίζει τον [[en:​patterns:​competition|ανταγωνισμό]]. Σε ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι,​ υπάρχει και η δυνατότητα πληροφόρησης επειδή οι [[en:​patterns:​common_space|παίχτες βρίσκονται κοντά]] (π.χ. βλέπω και ακούω που βρίσκεται ο αντίπαλος). Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν και από αβλεψία (π.χ. ένας ήχος από τη συσκευή άλλου παίχτη να αποκαλύψει μια πληροφορία).+Information that is hidden can be disclosed to players when certain conditions are met
  
-Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν εσκεμμένα και να ειναι λάθος ​([[en:​patterns:​bluff|bluff]][[en:​patterns:​sabotage| +In this pattern, **information** concerns the state of the game (and not, saythe answer to a puzzle). An example is the current location of the opponents
-]]).+
  
-Οι συσκευές που συχνά είναι οι προσωπικές τηλεφωνικές συσκευές των παιχτών,​ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως τηλέφωνα για το συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριών,​ παρακάμπτοντας ή επεκτείνοντας τα κανάλια πληροφόρησης του παιχνιδιού.+In multiplayer games **information awareness** can regulate the [[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance of cooperation and competition]] between players
  
-Η επίγνωση της πληροφορίας αφορά τη διαχείριση των πληροφοριών που θα είναι γνωστές στους παίχτες+In a **location-based mobile game** there exists the possibility to acquire information just by [[en:​patterns:​proximity]]. One can watch or listen to other players who are in the [[en:​patterns:​common_space|same space]]. Information might be accidentally disclosed simply by being near enough to hear a control sound from another player'​s [[en:​patterns:​equipment|device]]. The same could happen on purpose as part of a [[en:​patterns:​bluff|bluff]]. Players, who are aware that the opponents can watch them, act or talk in a way that misleads the opponents
  
-Αφορά πράξεις των άλλων παιχτών ή ομάδων ή πληροφορίες για αυτούς (όπως ​[[en:​patterns:​score|score]], θέση στο χώρο κλπ). Ένα παράδειγμα είναι η [[en:​patterns:​ομίχλη του πολέμου|ομίχλη του πολέμου]],​ όπου οι δράσεις του αντιπάλου κρύβονται πίσω από ένα πέπλο.+Players can use their [[en:​patterns:​equipment|game related smartphones]] or their personal phones to coordinate and exchange informationextending or overriding channels of information offered by the game.
  
-Μπορεί να συνδυαστεί με τη [[en:​patterns:​player_differentiation|διαφοροποίηση παιχτών]] (δύο παίχτες με διαφορετικά χαρακτηριστικά να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορίες αν συνεργαστούν ή βρεθούν κοντάβλ. [[en:​patterns:​co-locality|co-locality]]).+Information might concern the actions of players, their current status (e.g. [[en:​patterns:​score|score]])their position in the physical space etcIn the last example information might be regulated by the application of the [[en:​patterns:​fog_of_war|fog of war]] pattern. 
 + 
 +---- 
 +=== Related patterns === 
 +[[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance cooperation and competition]] 
 + 
 +[[en:​patterns:​proximity]] 
 + 
 +----
 === Related heuristics === === Related heuristics ===
 [[en:​heuristics:​heuristics#​3.7]] [[en:​heuristics:​heuristics#​3.7]]
  
 +{{tag>​physical_space}} 
 +{{tag>​multiplayer}}
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}
 +
 +----
 +=== Backlinks ===
 +{{backlinks>​.}}
 +