Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
en:patterns:information_awareness [2015/12/19 17:00]
chris
en:patterns:information_awareness [2021/05/30 11:44] (current)
Line 1: Line 1:
 ====== Information awareness====== ====== Information awareness======
-The pattern refers to the concealing or revealing of information ​by the game. +The pattern refers ​whether and how much information will be concealed from or revealed ​to the players ​by the game. 
  
-In multiplayer games **information awareness** ​can regulate the [[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance of cooperation and competition]] between ​players.+Information that is hidden ​can be disclosed to players ​when certain conditions are met
  
-Η information_awareness ρυθμίζει τον [[en:​patterns:​competition|ανταγωνισμό]]. Σε ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδιυπάρχει και η δυνατότητα πληροφόρησης επειδή οι [[en:​patterns:​common_space|παίχτες βρίσκονται κοντά]] ​(π.χ. βλέπω και ακούω που βρίσκεται ο αντίπαλος). Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν και από αβλεψία (π.χ. ένας ήχος από τη συσκευή άλλου παίχτη να αποκαλύψει μια πληροφορία).+In this pattern**information** concerns the state of the game (and not, say, the answer to a puzzle). An example is the current location of the opponents
  
-Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν εσκεμμένα και να ειναι λάθος ([[en:​patterns:​bluff|bluff]], [[en:​patterns:​sabotage| +In multiplayer games **information awareness** can regulate the [[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance of cooperation and competition]] between players
-]]).+
  
-Οι συσκευές που συχνά είναι οι προσωπικές τηλεφωνικές συσκευές των παιχτώνμπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως τηλέφωνα για το συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριώνπαρακάμπτοντας ή επεκτείνοντας τα κανάλια πληροφόρησης του παιχνιδιού.+In a **location-based mobile game** there exists the possibility to acquire information just by [[en:​patterns:​proximity]]. One can watch or listen to other players who are in the [[en:​patterns:​common_space|same space]]. Information might be accidentally disclosed simply by being near enough to hear a control sound from another player'​s [[en:​patterns:​equipment|device]]. The same could happen on purpose as part of a [[en:​patterns:​bluff|bluff]]. Playerswho are aware that the opponents can watch themact or talk in a way that misleads the opponents
  
-Η επίγνωση της πληροφορίας αφορά τη διαχείριση των πληροφοριών που θα είναι γνωστές στους παίχτες+Players can use their [[en:​patterns:​equipment|game related smartphones]] or their personal phones to coordinate and exchange information,​ extending or overriding channels of information offered by the game.
  
-Αφορά πράξεις των άλλων παιχτών ή ομάδων ή πληροφορίες για αυτούς ​(όπως ​[[en:​patterns:​score|score]], θέση στο χώρο κλπ). Ένα παράδειγμα είναι η [[en:​patterns:​ομίχλη του πολέμου|ομίχλη του πολέμου]]όπου οι δράσεις του αντιπάλου κρύβονται πίσω από ένα πέπλο. +Information might concern the actions of players, their current status ​(e.g. [[en:​patterns:​score|score]]), ​their position in the physical space etcIn the last example information might be regulated by the application of the [[en:​patterns:​fog_of_war|fog of war]] pattern.
- +
-Μπορεί να συνδυαστεί με τη [[en:​patterns:​player_differentiation|διαφοροποίηση παιχτών]] (δύο παίχτες με διαφορετικά χαρακτηριστικά να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορίες αν συνεργαστούν ή βρεθούν κοντά, βλ. [[en:​patterns:​co-locality|co-locality]]).+
  
 ---- ----
 === Related patterns === === Related patterns ===
 +[[en:​patterns:​balance_cooperation_and_competition|balance cooperation and competition]]
 +
 +[[en:​patterns:​proximity]]
  
 ---- ----
Line 24: Line 24:
 [[en:​heuristics:​heuristics#​3.7]] [[en:​heuristics:​heuristics#​3.7]]
  
 +{{tag>​physical_space}}
 +{{tag>​multiplayer}}
 {{tag>​challenge}} {{tag>​challenge}}