Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
en:patterns:information_awareness [2015/12/19 17:00] chris |
en:patterns:information_awareness [2021/05/30 11:44] (current) |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Information awareness====== | ====== Information awareness====== | ||
- | The pattern refers to the concealing or revealing of information by the game. | + | The pattern refers whether and how much information will be concealed from or revealed to the players by the game. |
- | In multiplayer games **information awareness** can regulate the [[en:patterns:balance_cooperation_and_competition|balance of cooperation and competition]] between players. | + | Information that is hidden can be disclosed to players when certain conditions are met. |
- | Η information_awareness ρυθμίζει τον [[en:patterns:competition|ανταγωνισμό]]. Σε ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι, υπάρχει και η δυνατότητα πληροφόρησης επειδή οι [[en:patterns:common_space|παίχτες βρίσκονται κοντά]] (π.χ. βλέπω και ακούω που βρίσκεται ο αντίπαλος). Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν και από αβλεψία (π.χ. ένας ήχος από τη συσκευή άλλου παίχτη να αποκαλύψει μια πληροφορία). | + | In this pattern, **information** concerns the state of the game (and not, say, the answer to a puzzle). An example is the current location of the opponents. |
- | Πληροφορίες μπορεί να διαρρεύσουν εσκεμμένα και να ειναι λάθος ([[en:patterns:bluff|bluff]], [[en:patterns:sabotage| | + | In multiplayer games **information awareness** can regulate the [[en:patterns:balance_cooperation_and_competition|balance of cooperation and competition]] between players. |
- | ]]). | + | |
- | Οι συσκευές που συχνά είναι οι προσωπικές τηλεφωνικές συσκευές των παιχτών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως τηλέφωνα για το συντονισμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, παρακάμπτοντας ή επεκτείνοντας τα κανάλια πληροφόρησης του παιχνιδιού. | + | In a **location-based mobile game** there exists the possibility to acquire information just by [[en:patterns:proximity]]. One can watch or listen to other players who are in the [[en:patterns:common_space|same space]]. Information might be accidentally disclosed simply by being near enough to hear a control sound from another player's [[en:patterns:equipment|device]]. The same could happen on purpose as part of a [[en:patterns:bluff|bluff]]. Players, who are aware that the opponents can watch them, act or talk in a way that misleads the opponents. |
- | Η επίγνωση της πληροφορίας αφορά τη διαχείριση των πληροφοριών που θα είναι γνωστές στους παίχτες. | + | Players can use their [[en:patterns:equipment|game related smartphones]] or their personal phones to coordinate and exchange information, extending or overriding channels of information offered by the game. |
- | Αφορά πράξεις των άλλων παιχτών ή ομάδων ή πληροφορίες για αυτούς (όπως [[en:patterns:score|score]], θέση στο χώρο κλπ). Ένα παράδειγμα είναι η [[en:patterns:ομίχλη του πολέμου|ομίχλη του πολέμου]], όπου οι δράσεις του αντιπάλου κρύβονται πίσω από ένα πέπλο. | + | Information might concern the actions of players, their current status (e.g. [[en:patterns:score|score]]), their position in the physical space etc. In the last example information might be regulated by the application of the [[en:patterns:fog_of_war|fog of war]] pattern. |
- | + | ||
- | Μπορεί να συνδυαστεί με τη [[en:patterns:player_differentiation|διαφοροποίηση παιχτών]] (δύο παίχτες με διαφορετικά χαρακτηριστικά να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορίες αν συνεργαστούν ή βρεθούν κοντά, βλ. [[en:patterns:co-locality|co-locality]]). | + | |
---- | ---- | ||
=== Related patterns === | === Related patterns === | ||
+ | [[en:patterns:balance_cooperation_and_competition|balance cooperation and competition]] | ||
+ | |||
+ | [[en:patterns:proximity]] | ||
---- | ---- | ||
Line 24: | Line 24: | ||
[[en:heuristics:heuristics#3.7]] | [[en:heuristics:heuristics#3.7]] | ||
+ | {{tag>physical_space}} | ||
+ | {{tag>multiplayer}} | ||
{{tag>challenge}} | {{tag>challenge}} | ||