This is an old revision of the document!
Design patterns
The design patterns emerged from the content-analysis of the game design documents. The documents are the result of a number of game design workshops that took place on a number of occasions.
The procedure of content-analysis (in multiple passes) lead to a number of tags.
Η λίστα με τους κωδικούς που χρησιμοποιούνται από τους κωδικογράφους:
Οργανωμένοι ανά ετικέτα
- Balance cooperation and competition
- Competition
- Competition for limited resources
- Cooperation
- Player differentiation, player roles
- Σχηματισμός ομάδων
- Balance challenge and available options
- Help and support
- Interaction in virtual space
- Primitive actions
- Against time
- Bluff
- Co-locality
- Collecting
- Combine objects
- Conquer-defend
- Επιδεξιότητα
- Economic transactions
- Exploring
- Fog of war
- Information awareness
- Locating
- Obstruction
- Εύρεση μονοπατιού
- Proximity
- Puzzle
- Sabotage
- Score
- Κλοπή
- Συγχρονικότητα
- Μεταφορά αντικειμένου
- Η αφήγηση επηρεάζεται από τις πράξεις
- Κλιμάκωση
- Αφηγηματικό υπόβαθρο
- Αφηγηματική ροή
- Ψηφιακός χαρακτήρας (non-player character - NPC)