Side Navigation

Προφίλ

Το εργαστήριο Διαδραστικών Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών έχει ως αντικείμενο την διεπιστημονική έρευνα και διδασκαλία σε θέματα που αφορούν τη σχεδίαση και αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων και εν γένει τη μελέτη αλληλεπίδρασης ανθρώπου – υπολογιστή. Σήμερα στο εργαστήριο συμμετέχουν 2 ερευνητές, 4 υποψήφιοι διδάκτορες, δεκάδες φοιτητές που εκπονούν διπλωματικές εργασίες, και σημαντικός αριθμός από εξωτερικούς συνεργάτες.

 

Περιοχές ερευνητικού ενδιαφέροντος

Τα κύρια τρέχοντα ερευνητικά ενδιαφέροντα του εργαστηρίου είναι στην περιοχή της αλληλεπίδρασης των χρηστών με χώρους πολιτισμού, παιγνιώδη μάθηση, χωρικές εφαρμογές, ανάλυση μαθησιακών δεδομένων μεγάλης κλίμακας, γνωστική μοντελοποίηση χρηστών, εύχρηστη ασφάλεια.

Πολιτιστικές τεχνολογίες

Το εργαστήριο έχει ιστορία 10 χρόνων στην περιοχή ανάπτυξης τεχνολογίας για χώρους πολιτισμού και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς φορείς της χώρας στο πεδίο αυτό (Μουσείο Μπενάκη, Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Εθνική Πινακοθήκη, Καρναβάλι Πάτρας, Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πατρών, κλπ). Η πλούσια αυτή εμπειρία σε μεγάλο βαθμό αποκρυσταλλώθηκε σε θεωρητικές και τεχνολογικές προτάσεις σε πληθώρα δημοσιεύσεων, προσκεκλημένες ομιλίες κλπ, και ανάπτυξη λειτουργικών πρωτοτύπων , τα οποία εγκαταστάθηκαν και λειτούργησαν σε επί μέρους χώρους και τόπους (πχ. Museumscrabble, CityScrabble, Invisible City, Taggling, κλπ.).

Μετρήσεις εμπειρίας χρήστη – Usability lab

Το εργαστήριο ακόμη διαθέτει εμπειρία και κατάλληλο εξοπλισμό για τη σχεδίαση και υλοποίηση μελετών αξιολόγησης τεχνολογίας με πρωτόκολλα καταγραφής χρηστών, επιθεώρησης από ειδικούς, checklists, κλπ. με χρήση εξοπλισμού παρατήρησης eye tracker (Tobii Glasses 2), κλπ. Διαθέτει ερευνητικό δυναμικό για ανάπτυξη πρωτοτύπων τεχνολογιών και εξοπλισμό για καταγραφή της εμπειρίας χρήσης τους. Στο πλαίσιο ερευνητικών έργων και διδακτορικής έρευνας, έχουν αναπτυχθεί καινοτόμα εργαλεία όπως το KLM Form Analyzer για μέτρηση χρόνου συμπλήρωσης φορμών, AutoCardSorter για υποστήριξη σχεδίασης πληροφοριακής αρχιτεκτονικής , κλπ.

Ακαδημαϊκά – ερευνητικά επιτεύγματα

Το εργαστήριο δραστηριοποιείται από το 1994, αρχικά ως Ερευνητική Ομάδα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή στους χώρους του Εργαστηρίου Υπολογιστών. Το 2007 μετακινήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένους εργαστηριακούς χώρους στο κτήριο Επέκταση – ΗΜΤΥ (οδός Υπατίας) που στεγάζεται ως σήμερα, ενώ από το 2015 θεσμοθετήθηκε ως Εργαστήριο Διαδραστικών Τεχνολογιών με απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών (ΦΕΚ 2567/ 27 – 11 – 2015). Από τις δραστηριότητές του Εργαστηρίου έχουν προκύψει 15 Διδακτορικές Διατριβές, πάνω από 100 Διπλωματικές/Πτυχιακές Εργασίες του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, έχουν φιλοξενηθεί πάνω από 20 φοιτητές/ερευνητές στο πλαίσιο ανταλλαγών (πρόγραμμα Erasmus+) από διάφορα Πανεπιστήμια του κόσμου. Το εργαστήριο έχει συμμετάσχει σε πάνω από 30 χρηματοδοτούμενα έργα, στο πλαίσιο εθνικών και διεθνών προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης. Έχουν παραχθεί εκατοντάδες δημοσιεύσεις σε περιοδικά, βιβλία, πρακτικά συνεδρίων, ενώ μέλη του έχουν βραβευθεί σε διεθνή και ευρωπαϊκά συνέδρια και διαγωνισμούς (Best Historic Paper in MobileHCI (2015), 2nd prize in innovation competition ImagineCup 2008, 1st prize for innovation in Athens Plaython 2012: City Scrabble, 1st prize for mobile application competition Ubi Patras 2012 : Project Benaki Museum Scrabble).